duminică, 14 decembrie 2014

Alchimizare Exodiana


Post pe scurt. Vorba lunga,saracia omului.

Trebuie sa recunosc ca am urmarit cu foarte mult interes acest film. Ridley Scott (Alien I, Alien Saga, Black Hawk Down, Blade Runner, Gladiator,Red Dragon ), pot sa spun ca s-a descurcat destul de bine in redarea povestii. Daca totusi va duceti la el dintr-o chemare religioasa,va recomand mai bine The prince of Egypt, animatia din anii 90. Unii dintre voi probabil ca ati vazut-o impreuna cu colegii vostrii din clasele primare/generale.

Nu am vazut si ar fi fost frumos un toiag care se transforma in sarpe, sau toiagul prin care transforma apa Nilului intr-una nu tocmai buna de baut ;). Ori acelasi toiag cu care imparte in doua Marea Rosie. Regizorul.... face ce vrea muschii lui,doar e cheful lui. Noi am venit doar ca musafiri curiosi :P

Ce mi-a placut. Christian Bale ramane unul din actorii mei favoriti ai secolului acestuia. Se vede pe el ca intelege acest personaj,si probabil a stat mult cu studiul scenariului. Aici regizorul abordeaza in alte cuvinte leadershipul. Mai exact cum ajunge dintr-o figura politica importanta (dar goala pe dinauntru) sa lase totul in urma si sa isi imbratiseze "adevaratul self" si sa aibe aspiratii inalte.

Trece de la razboinic ,la familist,si iar la aventurier,iar mai apoi lider.

Mi-a amintit de o idee din cartea Alchimistul al lui P.Coehlo. Cum ca la un moment dat isi descopera dragostea vietii lui, si are de ales apoi a sta cu ea si cu familia,sau a-si urma propria cale in viata. De a merge si a sta drept in fata a ceea ce crede. Comfortul te ucide incet si sigur.
Aici avem un adevar pe care multi il ignora. Rolul barbatului in afara de meseria de hunter-gatherer si protector al familiei,este de a-si descoperi propriul drum in viata. Vocatia,fratilor. Scopul sau major nu este o femeie anume. Ea vine in mod natural,subconstient la ceea ce cladeste si devine el,prin calatoria sa initiatica.Sa nu uitam ca este principala persoana din viata lui, cu care convietuieste , Rolul femeii,este de a fi mama ,si de a asigura cele mai bune gene pentru copii sai. Sigur ca doreste un nivel de comfort maxim.Pentru ea si pentru familie. Bineinteles ca in secolul acesta este libera sa aleaga ce drum vrea,comform vocatiei sale,si sa isi intemeieze familia la ce varsta doreste.

Dar asta e alta poveste....

Mi-a placut si modul cum caracteriza evreii. Dupa cum stim,ei sunt un popor incredibil de descurcaret in orice conditii,similar cu o planta care s-a adaptat desertului. Off the record, simbolul lor este Sabra


Planta cactus-like ,periculoasa la exterior ,cu fruct dulce la interior
                                                                                          sursa :wikipedia

De cand am venit la facultate,m-am bucurat de compania a diversi oameni de diferite nationalitati si credinte,cum ar fi palestinieni,iordanieni,mauritieni(originari din Mauritius),marocani,suedezi sau greci. 

Rotaryportlouis.com


Fiind o persoana spirituala si  curioasa m-am adaptat rapid si am aflat multe despre obiceiurile lor si credintele lor. PS. Am descoperit ca nu suntem atat de diferiti ,daca privim dintr-un punct de vedere open minded si intelegator.Cu respectul limitelor,..

"Toate animalele sunt egale. Unele dintre ele sunt mai egale decat altele ". ( Ferma animalelor .Orwell)

Adevarul e ca ,in poveste/film evreii nu se bucurau de atatea drepturi si respect ca si egiptenii. Vremea sclavagismului era in floare,fiind cel mai elocvent exemplu. Nu isi urmareau decat propriile interese. Una din ele era sa construiasca statui impunatoare,ca sa il faca sa para pe om mic si insignifiant. Motiv intalnit in 1984/Brave New World,dar si in unele jocuri gen Bioshock.



https://metavideogame.files.wordpress.com

Ce bine te simti cand te priveste cineva de sus. Made my day ! :D


Limitele pe care le aflam de multe ori din greseala. Mai bine intrebam din start. Dar daca nu stii ce trebuie intrebat ??

Cum am facut in anul I. Nu intelegeam de ce nu voia colegul meu de palier sa accepte o feliuta din salamul de porc,chiar cu insistentele mele de rigoare. Explicatia a fost,pe scurt : Ramadanul
(Aoleu !! :O ). Mi-am invatat lectia de atunci :D.

***

Ben Kingsley a avut un rol episodic,dar major. Persoana culta si batrana care te poate intoarce din drumul tau plictisitor ,calculat si liniar.

Din pacate nu avem in viata noastra acel "Elder" ,care vine pe un cal alb ,imbracat in gri(sau alb),si ne chema la aventura. Care nu s-a prins inca,era vorba de Gandalf. Trebuie sa ne descoperim propriul drum. Prin cunoasterea noastra( Corp,minte,suflet )

Paradoxal,e mai greu sa iti controlezi gandurile si emotiile decat corpul. Sufletul vorbeste incet si sigur,ca o senzatie(feeling pal,slab),dar niciodata nu foloseste verbe la modul imperativ.  Acela e altceva ,care iti rapeste energia !

Hai ca incep sa o dau pe Don Miguel Ruiz-isme.Apropo, Merita citit orice de la el. Mind-opener !

Noapte buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu